AUSTRALIE - Reisverslag uit Apia, Samoa van elspasman - WaarBenJij.nu AUSTRALIE - Reisverslag uit Apia, Samoa van elspasman - WaarBenJij.nu

AUSTRALIE

Door: webmaster

09 Maart 2010 | Samoa, Apia

lieve mensen, weer even een verslag vanaf de boot. We zitten nu al weer 2 dagen op zee na Melbourne. het weer is niet erg best, maar dat hebben jullie in Holland ook al gehoord of gelezen. Veel regen en storm. Op weg van Sydney naar Melbourne is het noodweer geweest in dit deel van Australie, wij hebben daar op zee niet veel van gemerkt, wel veel wind maar de hele dag zon. In Melbourne zelf regende het behoorlijk toen we aankwamen, maar in de loop van de dag begon de zon te schijnen, maar we zagen wel het resultaat van het noodweer van de vorige dag. Hagelstenen zo groot als tennisballen, die lagen er natuurlijk niet meer, maar de natuur had er wel onder te lijden gehad. We hebben daar een excursie gemaakt van 8 uur, zijn naar een typisch Australische ranch gereden en zijn daar een groot deel van de dag gebleven. Daarna een rit gemaakt met een oude stoomtrein uit 1909. Al met al een leuke dag. Zoals gezegd zitten we nu in noodweer, veel mensen liggen ziek in bed. We hopen over 2 dagen in Perth aan te komen, waar het 35 graden is. Zien we naaruit, want dit weer wordt je niet vrolijk van, veel mensen mopperen, daar hebben we niet voor betaald! We zijn nu in het derde segment van de reis, er zijn weer 600 mensen van het schip gegaan in Sydney en even zoveel weer bijgekomen. Ook hebben we weer andere artiesten aan boord, dat is ook wel nodig na een segment. We hebben twee theaters, de Neptune lounge en de Lido lounge. Iedere avond zijn er shows. Daartussen ligt het Atrium, daar speelt iedere avond het Rosario trio,bestaat uit een violist (erg goed) een pianist en een bassist. Ook de favorieten van Els. Als je wilt, ben je de hele dag bezig, yoga, lezingen, middagconcert etc. Gisteren was ik weer model bij de schoonheidsspecialiste, als er nieuwe mensen aan boord komen, wordt er weer van alles georganiseerd. Voor mij prettig, zijn gratis behandelingen en ik voel me er heel goed bij. Ik wil jullie bedanken voor de emails, de reakties kan ik niet lezen op deze site, 'k zal wel iets verkeerd doen. misschien kan Els mij mailen, in het begin lukte het wel. Jan Willem ook dank voor je mail, waarin je me vertelt hoe de zaken er voor staan in jullie gezin. Ik kan helemaal niets doen voor jullie, gek dat ze niets kunnen vinden bij Monique, hopen maar dat het goed komt.Ook het beste met je knie, toevallig dat jullie allebei in het ziekenhuis lagen.Ik leef wel mee vanuit de verte!
Vannacht gaat de klok weer een uur achteruit, dat is al de 15e keer.

Nog even een praatje met Els, mis je nog wel, Dorien is iedere keer weer zeeziek, alleen de dagen dat we stilliggen is ze goed. Echt vervelend voor haar. Met Rita gaat het ook weer goed, zijn weer on speaking terms, ze belde om te vragen of ik haar was kon doen in de wasserette en haar wilde helpen met de excursies uit te zoeken, Hanno had gezegd, vraag maar aan Corrie. Je weet hoe hij is. Ze weet nu wel waar ze aan toe is, mij niet meer commanderen dus. Ik weet niet of jij je Huub herinnert, een schriel mannetje, die heeft in Sydney een hartaanval gehad, is gedotterd maar moet toch een bypass operatie ondergaan. Heeft gelukkig een vriendin daar, die hem bezoekt.Wel zielig, z'n vrouw vorig jaar overleden en nu dit. Vanmiddag werd weer een alarm afgeroepen, iemand in de Morning Light pub werd niet goed. Zag er niet best uit. Wat een ellende hier soms, maar ja met 1300 mensen kun je dat verwachten. Ik ben nog steeds niet ziek geweest, er heerst hier weer een virus, die man die een gedicht maakte voor Gerard is ook er ziek geweest, was thuis nooit ziek! Ligt toch aan dit schip, toch zijn er veel mensen die de cruise van volgend jaar hebben geboekt.

De groeten voor jullie allemaal en tot een volgende keer gr en liefs Cocky/Corry

• 09 Maart 2010 - 16:04

Jan Willem:

Hoi Ma,

Ik lees in je verslag dat je de reakties niet kunt nalezen. Ik stuur wel even een mail.

groet,
    Jan Willem

• 09 Maart 2010 - 16:28

Marjan De Koning:

Hoi Corrie, als je het weer lezen kan, heb je in elk geval een berichtje. 't Is hier zulk heerlijk stralend weer nu: de tuin is al weer heerlijk!
    Alleen sloeg thuis vorige week de ellende toe bij mijn ouders in overijssel. Dinsdag brak mijn moeder haar heup en moest 2 dagen in het ziekenhuis wachten tot ze haar opereerden: allemaal spoedgevallen eerst heette het. Grr!
    Zelf ben ik van donderdagmiddag tot zaterdagochtend bij mijn ouders geweest en van zondagmiddag tot maandagavond. Had een extra dag vrij genomen om haar maandag van het ziekenhuis naar het verpleeghuis te kunnen verhuizen voor revalidatie en om veel bij mijn dementeren zieke vader te kunnen zijn.
    Die krijgt morgen ook een plekje in hetzelfde verpleeghuis. Met veel moeite op de zelfde afdeling. Het koste heel veel energie om dat allemaal met alletwee geregeld te krijgen. Ben er nog steeds helemaal naar van. Blij dat m'n broer nu verder de opname van m'n vader aan het regelen is. 't Is de vraag of hij ooit weer thuis komt...Wat een lieve zielepieten! Liefs, en geniet nog maar heel lekker, ik geniet van je verhalen. Marjan.