New Caledonie - Reisverslag uit Apia, Samoa van elspasman - WaarBenJij.nu New Caledonie - Reisverslag uit Apia, Samoa van elspasman - WaarBenJij.nu

New Caledonie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

28 Februari 2010 | Samoa, Apia

dag lieve mensen, daar ben ik weer eens. Het is al kwart voor elf in de avond, maar wil jullie toch weer het een en ander vertellen.
We hebben het mystery island Vanuetu bezocht, ook weer een typisch caribisch eiland, groen en erg heet. We hebben een excursie gemaakt naar een stam in de bush. Erg exotisch allemaal, onder een dak van bomen en bladeren werd ons door een van de leden van de stam uitgelegd hoe het vroeger er aan toe ging. Dat was niet mis, veel geweld en machtsmisbruik, bijv. een opperhoofd had 20 vrouwen, je mocht niet weigeren als je gevraagd werd en als hij stierf werden alle vrouwen met hem levend begraven. Wat dat betreft is er veel veranderd, vriendelijk en een van hen sprak goed engels. Toen we er naar toe liepen sprongen er allemaal gevaarlijk uitziende donkere mannen met speren uit de bosjes. Eerst schrik je, maar later weet je dat het een act is. Maar zo gebeurde het wel.
Daarna zijn we weer 2 dagen op zee geweest op weg naar New Caledonie. Een frans eiland waar ook die taal gesproken wordt. Weer eens wat anders. De eerste dag hebben we met een groepje de stad verkend. Was niet zoveel te beleven en erg duur.
De tweede dag hebben we een excursie met kajakken gemaakt, ik zag er erg tegen op, omdat ik niet tegen diep water kan, maar dat viel gelukkig erg mee. Alleen kwamen we niet vooruit, 2 vrouwen die weinig kracht hebben, dus een van de instructeurs kwam er bij ons in zitten. Die dacht ook dat schiet niet op, we bleven maar in rondjes draaien, wel gelachen natuurlijk. Wij hebben voor de vorm maar wat mee gepeddeld, al met al een heel leuke ervaring en een prachtige natuur.
We zitten nu al weer 2 dagen op zee, gisteren was het een bewolkte dag maar vandaag was het weer schitterend, die intens blauwe zee en lucht, het verveelt nooit!
Een tsunami is ons gepasseerd, maar daar merk je niks van op zee. Morgen komen we in Brisbane aan. Ben benieuwd, maar dat lezen jullie wel weer.
Ik eindig nu want ik ben erg moe, heb te lang in de zon gelegen en hadden om 5 uur een borrel bij een heel aardig echtpaar, die in een gigantische suite verblijven met een terras zo groot. Ze hadden 10 mensen uitgenodigd,erg gezellig allemaal. 4 dagen gelegen hadden we ook al een borrel bij onze nieuwe tafeldame die ons vanaf San Francisco gezelschap houdt. Ze heet Marjan Auping, ja van de bedden, erg aardig en rijk! Klinkt allemaal erg decadent en is het ook! groetjes en liefs Corry/Cocky

Hoi Els, ik trek veel met Dorien op, was wel te verwachten. Gerard heeft het veld moeten ruimen, is er gelukkig niet kwaad om. Ik loop nog iedere morgen ruim een uur met hem over het dek.Vanmorgen van kwart voor 7 tot 8 uur en dan heerlijk ontbijten, dat zul je nog wel eens missen. Die borrel was bij Adriaan en Sjaantje, wat een luxe zeg. Dorien, Gerard, Fred, Frans, Jos, Marcel, Betsy, Paul en ik waren uitgenodigd. Het was vanmiddag weer heel gezellig op het dek, vanavond hadden we een farewell show van de artiesten die het schip gaan verlaten. Er komt weer een andere groep, deze waren erg goed, prachtige shows gezien.We zijn nu over de helft en hebben veel excursie geboekt, dus gaan veel zien.
Mis je het nog wel eens of ben je blij dat je van die drukte af bent?
Ik ga nu nog even de reakties lezen groetjes

  • 28 Februari 2010 - 14:11

    Aly:

    Hoi Corry

    Super dat je weer een reisverslag hebt gemaakt. Ik vind ze echt heerlijk om te lezen.
    Na de aardbeving gistermorgen heb ik me een tijdje zorgen gemaakt of de tsunami problemen voor je zou kunnen veroorzaken. Fijn dat dat allemaal goed is gegaan en ook fijn dat ik nu weet dat je ok bent.
    Je schrijft dat je af en toe een bewolkte dag hebt. Nou..... hier plenst het alleen maar van de regen. Tjongejonge ik zou er heel wat voor over hebben om toch even op die boot van jou mee te mogen varen...!! Heb je trouwens nog helemaal geen last van zeeziekte gehad? Of is de boot echt zo groot dat je hem niet voelt schommelen?
    Op m'n werk zijn we ondertussen al weer druk bezig met de open-atelier dagen die we het laatste weekend van mei gaan houden. Het belooft weer heel gezellig te worden. Er komen allerlei artiesten zingen en musiceren, er komt een crêpe-expres en een hele hoop nieuwe en goede kunstenaars. De expositie van m'n nieuwe schilderijen, die momenteel in Hoogeveen hangen, ziet er trouwens prachtig uit. Daar ben ik erg blij mee.
    Nou... even genoeg geklessebest... Ik ga zo met Harold naar rueda/salsa dansen. Misschien dat we op die manier de zomer een beetje dichterbij kunnen brengen.

    Dikke knuffel van mij.
    Genietse....
    Aly

  • 28 Februari 2010 - 16:44

    Map:

    Lieve kus,
    Ik volg jouw reis en belevingen op de voet en ben zooooo blij dat de tsunami voor jullie maar een golfje was en jullie zaten gelukkig niet in een kano of papyrusboot.
    Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt.Ik geniet ondertussen samen met het mooiste wezen van de Maarsseveenseplas en omgeving, van het er zijn .....en wens jullie veel plezier met de trip naar Brisbane(ik verlang weer naar jouw zoen en krant).Lieve groet en knuf, Map

  • 28 Februari 2010 - 17:10

    Jongste Zoon:

    Hoi moedertje,

    Pfffffff loopt met een sisser af die tsunami, ik maakte me al zorgen of een golf jullie kant op zou gaan. Gelukkig loopt 't goed af.
    Al die zonnestralen, je zal zwart terug komen.
    Hier stormt en regent het, 's nachts gaan de temperaturen omlaag.
    Koning winter is nog actief.

    Wat ik vreemd vond is dat jullie eerst achter liepen qua tijd en nu een eind voor lopen. Je mist een dag.....
    JW wordt morgen opgenomen voor z'n knie, en is dinsdag weer gewoon thuis. Ik breng/haal hem.

    Groetjes G

  • 28 Februari 2010 - 20:04

    Tessa:

    Hoi oma,
    ik hoop dat je het leuk hebt. ik mis jou erg omdat je zo ver weg bent.
    het is best wel raar normaal ben je altijd thuis maar nu ben je zo lang ver weg
    nog een leuke reis en veel plezier
    tessa

  • 28 Februari 2010 - 20:19

    Lisanne:

    Lieve oma
    Ik mis je heel erg.
    Ik moet morgen helaas weer naar school.
    Veel plezier in Australia.
    Tot in Nederland.
    Groetjes Lisanne.

  • 28 Februari 2010 - 20:19

    Lisanne:

    Lieve oma
    Ik mis je heel erg.
    Ik moet morgen helaas weer naar school.
    Veel plezier in Australia.
    Tot in Nederland.
    Groetjes Lisanne.

  • 01 Maart 2010 - 21:24

    Gerhard:

    Hoi ma,

    Dit mag ik eigenlijk niet zeggen maar JW & Mo liggen beiden in hospital, Jw knie, Mootje vanaf zondag avond voor haar buik. Wel gezellig, we zijn eerst bij jw geweest en hebben Mo erbij geroepen die ligt op 6e verd. Jw op 4e. Gisteren avond opgepast op Tes en Lis, daarna rond 23.30 uur kwam Wil mij aflossen.
    Bij Mo hebben ze een echo en bloed getest, morgen gaat ze in de CT-scan en hopelijk kunnen ze morgen saampjes naar huis. Maak je verder g1 zorgen. Ben vandaag bij je buurvrouw Ursula geweest en je post opgehaald, de brievenbus puilde uit, telegraaf word nog steeds bezorgd terwijl je het tijdelijk hebt opgezegd....... hopelijk krijg je g1 rekening (g1 = geen).
    Gerrit en misschien Eef komen morgen langs, Gerrit helpt met opmeten van het voor raam, ik wil namelijk gordijnen (aanbieding) die geen zon door laten hebben.
    Je bent weer op de hoogte. Veel plezier en tot je volgende verslag.
    Groetjes uit ziekenhuis en Maarssen

  • 01 Maart 2010 - 21:25

    Evert Van Der Heiden:

    Hoi, cocky en Els, weer een leuk verslag van de laatste belevenissen, ik hoop dat je daar de nodige foto's etc. van heb, dan wil ik er wel een DVD van maken. Hier was de vorst vorige week vertrokken, maar het gaat de komende dagen weer licht tot matig vriezen, maar gelukkig geen sneeuw meer van betekenis. Nou geniet er de komende tijd nog lekker van en behouden vaart.

    Evert

  • 02 Maart 2010 - 21:06

    Selma:

    lieve [tante]Corry,

    Wat ontzettend leuk om al die reisverslagen te lezen.
    Het is jaloersmakend maar ik leef op deze manier ook erg met je mee, al verheug ik me op de liveverslagen als je weer terug bent.
    Maakte me al een beetje zorgen over die tsunami maar gelukkig heb je er niet veel van gemarkt.
    Vandaag heb ik een reisje Corsica geboekt, eerst met de trein naar Marseille en dan de ferry van 19.00 uur om de volgende ochtend om 7 uur in Ajaccio aan te komen.
    De boot zal in de verste verte niet op die van jou lijken maar ik vind het al een heel avontuur,Tienke en Beau gaan ook mee.
    Wens je nog een hele leuke tijd en blijf vooral veel berichtjes plaatsen.

    liefs

    Selma

  • 03 Maart 2010 - 07:26

    Sineke:

    hallo cocky.
    het lijkt wel een verhaal uit een sprookjesboek! fijn dat je zo geniet en zoveel van de wereld ziet!!!!
    als we onder het genot van een pannenkoek weer eens op een terras in b.v. bilthoven zitten, moet je er nog maar eens uitgebreid over vertellen.
    het wordt hier toch 'n beetje lente. terwijl ik dit type, hoor ik alsmaar een lijster zingen.
    geniet nog even met volle teugen en tot mails.
    liefs van arie en sineke.

  • 03 Maart 2010 - 19:14

    Ursula Vandoorn:

    Hoi Corry
    eindelijk wat van je buuf
    je jongste zoon was inderdaad bij ons(we zaten met Stien aan de (thee!!!)en hebben even gezellig gekletst.Verder
    geen (gelukkig) schokkende gebeurtenissen
    overdag is het heerlijk weer dus de liefhebbers kunnen weer wat aan hun tuin doen.ik hoop dat je mijn mail ook hebt ontvangen. Gerhard zij dat het nogal duur was om het te ontvangen voor jou.Ik hoor het wel van je.We genieten dus allemaal van je reis,dus we wachten alweer op de volgende verslag.
    lieve groet van ons allemaal ursula

  • 03 Maart 2010 - 19:14

    Ursula Vandoorn:

    Hoi Corry
    eindelijk wat van je buuf
    je jongste zoon was inderdaad bij ons(we zaten met Stien aan de (thee!!!)en hebben even gezellig gekletst.Verder
    geen (gelukkig) schokkende gebeurtenissen
    overdag is het heerlijk weer dus de liefhebbers kunnen weer wat aan hun tuin doen.ik hoop dat je mijn mail ook hebt ontvangen. Gerhard zij dat het nogal duur was om het te ontvangen voor jou.Ik hoor het wel van je.We genieten dus allemaal van je reis,dus we wachten alweer op de volgende verslag.
    lieve groet van ons allemaal ursula

  • 04 Maart 2010 - 18:04

    Betsy En Seije.:

    Hartelijk dank voor je fantastische verslagen.Je hebt talent om een boek te schrijven.
    Je maakt wel wat mee!
    Om maar te zwijgen over alles wat je te zien krijgt.Hier gaat het goed.Vanmiddag zijn we nog even bij Ria en Theo geweest.Het was heel gezellig daar.
    We wensen je het allerbeste toe.
    Ontvang een hartelijke groet van ons beiden en ook van Ria en Theo.
    All the best!
    Seije en Betsy Woltjes.


  • 04 Maart 2010 - 19:43

    Gerhard:

    Hoi Corry (ma),

    Ik lees dat je drie dagen in Australië bent.
    Prachtig land, je hebt erg mazzel.
    Vandaag scheen de zon, vrolijke gezichten. Morgen regent/sneeuwt het, heeeeeeel langzaam stijgt de temperatuur, gevoelsmatig is het koud hier +/- 6 graden en 's nachts vriest het licht.

    Ik ben vandaag gebeld door een bedrijf die mij gaat opleiden tot taxi chauffeur. Wanneer ik precies ga beginnen is niet duidelijk. In het begin ga ik school kinderen wegbrengen. Later zal ik ouderen, kinderen en zieken moeten vervoeren.

    Groetjes van iedereen hier in Maarssen. Gert


  • 04 Maart 2010 - 19:44

    Gerhard:

    Mocht je dit lezen Selma, prettige vakantie

  • 08 Maart 2010 - 10:14

    Diny Kroon-Vis:

    Nou Cocky het zijn enorme belevenissen en wat een drukte, wat zul je het stil vinden als je eenmaal weer thuis bent, gisteren waren Peter en ik 35 jaar getrouwd. Ik heb appelbollen gebakken en de kinderen en kleinkinderen op de koffie gehad, was erg gezellig het werd een hele dag afgesloten met eigengemaakte erwtensoep heerlijk.
    en een geweldig nieuws ik ben sinds tien maanden oma van mijn 8ste kleinkind, maar het grote nieuws was dat ik op deze grote dag hoorde ik ga in oktoberdit jaar overgrootmoeder worden van mijn oudste kleindochter van 21. dat is er een van een tweeling, van mijn oudste dochter, die jij op het eiland hebt ontmoet. groetjes van je nicht Diny

  • 08 Maart 2010 - 11:23

    Diny Kroon-Vis:

    Hallo Nichtje van me
    wat kun jij alles zo mooi beschrijven, maak je wel een dagboek van deze reis? dat is leuk om op een sombere regenachtige hollandse dag eens door te lezen, en met je foto's het weer eens te beleven.
    het is toch maar wat fijn als je makkelijk contakten legt, dan beleef je het ook allemaal intenser.
    En zo'n show dat stukje cultuur maakt het wel, het geheel bedoel ik.
    Als wij met ons schildersclubje een cultuurreis maken doen we ook wel dat soort dingen, heel erg leuk. Lijkt mij als je straks weer thuis bent , je wel weer even moet aklimatiseren. Maar daar helpen we je wel bij.Ik heb buiten dat ik net zo oud ben als jij. Dat ik dit jaar overgrootmoeder wordt, ook wel heel aparte dingen te doen. Heb weer een expositie van een man van 71 jaar uit ons dorp geregeld, en heb daar de kranten en internet benaderd, dat is allemaal goed gelukt. heb een artikel geschreven/en foto's en ben doorgedrongen in alle weekbladen, en dagbladen Trouw en het AD/gh en op het internet staat nu een hele pagina van die man met zijn schilderijen, wat vooral voor de man maar ook voor mij geweldig is.Bleek dat die man van 71 vijfenderig jaar in een dixilent bent heeft gespeelt en was het eerste amusement orkest van Joop van den Ende ( dus had het artikel van mij een sneeubaleffect, om vervolgens in de dagbladen terecht te komen. ( toch komisch als je denkt dit oude baasje eventjes een plezier te doen om zijn schilderijen in ons dorpshuis tentoon te stellen, dat daar zo'n sneeuwbal effect uit komt,leuk he?. De volgende expositie is van gehandicapte kinderen uit Hilversum, met een gebrek, die maken mooie Vierluiken(schilderijen) daar ga ik nu mee aan de slag. Peter vindt het allemaal leuk dat ik dit doe, Nu genoeg over mij. Cocky ik hoop dat je het nog hartstikke leuk zult hebben, en wat die Tsunami betreft ben je weer gespaart gebleven, want het was wel even schrikken van waar zit Cocky met hun schip? maar gelukkig is alles oke.Leuk om zulke interesante mensen als mevr. Auping te ontmoeten zeg. nou meid tot het volgende verslag daar kijk ik weer naar uit gr. je nicht Diny


  • 09 Maart 2010 - 10:29

    Maarssenaren:

    Hoi Corry,

    Het wordt weer 's tijd voor een volgend verslag, we zitten met smart te w8en.

    Doeg

  • 09 Maart 2010 - 16:27

    Kitty:

    Hoi Cor, wat heb jij veel te verwerken. Daar kun je wel een tijdje meedoen.Konden we maar even kijken op het schip, ik ben zo nieuwschierig. Maak je wel veel foto,s. Veel liefs van kitty en Emile

  • 09 Maart 2010 - 17:27

    Cees&willie VdNeut:

    wij houden je reisversla-
    gen en reacties daarop dagelijks bij.een wonder
    dat jij nog niet ziek bentgeweest,wel zo pret-
    tig.wij hebben de indruk
    dat het aan boord net een
    dorpje is waar iedereen
    alles van elkaar weet. is
    dat zo! Laat ook eens weten of deze wereldreis
    aan al je verwachtingen
    beantwoord en of je nog
    geen heimwee hebt.
    Volgende maand ben je al
    weer thuis en kun je al-
    les in geuren en kleuren
    aan ons vertellen.we kij-
    ken daar nu al naar uit.
    Wij wensen je nog vele
    aangename gebeurtenissen
    toe en tot het volgende
    reisverslag.

  • 14 Maart 2010 - 10:27

    Corry De Haan:

    He decadente tante, wat leuk om je verslagje te lezen. Je hebt het zo te lezen goed naar je zin geniet er maar lekker van hoor. lieve groet corry

  • 17 Maart 2010 - 11:08

    Mariëtte:

    Hoi Corrie,

    Het heeft lang geduurd iets van mij te vernemen echter, jouw post heb ik soms tweemaal gelezen. Wat een reis en wat zie je veel. Zijn er veel prettige gasten aan boord? Het wisselt regelmatig zoals ik begrijp, soms jammer maar ook weer spannend. Het voorjaar komt eraan, heerlijk na zoveel sneeuw. Mijn verjaardag,(80) heb ik bij Belle gevierd, top was het. Aukje, Loes, Marieke Ineke, zij hebben genoten van het weerzien. Elly had dienst in de molen, was geen vervanging, ik had er netjes het bord " gesloten" opgehangen. Wat een angst op zee met die storm, ik zou grijs zien van ellende. Ben blij met de wandeling om de plas met Marieke, jammer dat ik geen aanlegstijger heb dit jaar! Mis je ons eigenlijk??? Wat een goede vraag, vind je niet!!! Dag Corrie, 2 knufs van Pam en Mariëtte

  • 06 April 2010 - 07:12

    Johan & Jolanda:

    Hey, nog even en je bent weer in ons land. Zal wennen worden! Deze onvergetelijke reis heb je toch maar mooi gedaan. Kun je volgens mij nog jaren van nagenieten. Geniet van je laatste paar weekjes, kunnen we daarna live je verslagen meekrijgen!

    Liefs Jo & Jo.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Samoa, Apia

cruise toen en nu

Recente Reisverslagen:

20 April 2010

Marokko/Spanje

15 April 2010

Senegal

07 April 2010

Namibie

31 Maart 2010

Zuid Afrika

26 Maart 2010

Zuid Afrika

cruise toen en nu. In 1967 als stewardess 1jaar gevaren in de Carebbean op de Statendam. Nu, 2010 maak ik dezelfde oversteek met de Balmoral maar nu als passagier,en vlieg na 5 weken terug vanuit San Francsco. Dus voor mij een reis met veel terugblikken en herinneringen aan en geweldige tijd.

Actief sinds 27 Dec. 2009
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 19785

Voorgaande reizen:

04 Januari 2010 - 06 Februari 2010

cruise toen en nu

Landen bezocht: